Interview met Dries van Agt

Eén citaat:

Hij (Dries van Agt) veert op. “Even een eruptie van emotie, van ontroering zelfs: Angela Merkel, met ‘Wir schaffen das’, zij is een heldin. Een heldin voor mensen die nog affiniteit hebben met de waarden van het christendom. Zij is de enige tot nu toe die over dit vraagstuk gesproken heeft in de geest van de Bergrede. Ze heeft wel terugtrekkende bewegingen moeten maken, maar het is toch maar gezegd. De enige die het zo durfde te zeggen. Ze heeft dat met christelijke noties onderbouwd. Ik mis dat in Nederland. Er zijn partijen die zich christelijk noemen. Ik hoor het niet genoeg.”

Heeft u daar intern in het CDA wel contact over?

“Nee, ik heb al genoeg mot met mijn CDA.”

U zegt wel: mijn CDA.

“Voor zover ik weet, betaalt mijn vrouw de contributie nog.”

Het hele interview in BD/AD, via Topics of Blendle.

Geef een reactie

