3-traps raket

Zo gaat dat steeds.

Het begint met een zelfgenoegzame intro (1): “Het gaat weliswaar relatief goed met het centrum van Uden – zeker in vergelijking met andere gemeenten. Maar is dat over tien jaar ook nog zo? Koopgedrag, belevings- en woonbehoeften veranderen. De kunst is om daar op tijd op in te spelen en te zorgen dat ons centrum toekomstbestendig is. Voor het Udense centrum betekent dat vooral dat we moeten bedenken hoe we kunnen bewegen van niet alleen een place to buy, maar ook een place to be!”

Een overgang die valse bescheidenheid uitstraalt (2): “Dat kunnen wij als gemeente uiteraard niet alleen. Daarvoor maken we graag gebruik van alle expertise die beschikbaar is: van ondernemers, vastgoedeigenaren, bewoners en bezoekers.

En de aap-uit-de-mouw (3): “Maar bijvoorbeeld ook van kennispartners als het INRetail (retailinnovatielabs), Hogeschool Avans en bureau Stad & Co (dat onder andere in Eindhoven succesvolle publiek-private samenwerkingen heeft opgezet). Samen kunnen we dan strategische keuzes maken voor de toekomst, zodat ons centrum dé plek is waar je wilt zijn!”

Dit gaat weer geld kosten! (En heeft dat vermoedelijk al gedaan omdat die zogenaamde ‘kennispartners’ hun eerste factuurtjes al hebben verstuurd…)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s